Cestovný ruch v prospech Slovenska
Úvodom do problematiky cestovného ruchu, ktorý bude mať na portáli Slovenské zahraničie svoje stabilné miesto, bola naša reportáž z tohtoročného medzinárodného veľtrhu ITF Slovakiatour v bratislavskej Inchebe. Téma sa stane, veríme, podnetom na naše komplexnejšie uvažovanie o propagácii Slovenska v zahraničí a sprievodne o podnikateľských aktivitách hľadajúcich čo najpraktickejšie prepojenia medzi Slovenskou republikou a slovenským zahraničím.
Prvý príspevok do portálového blogu V čase sme dostali od Kataríny Tomkovej. Prichádza z USA, kde autorka (a predpokladáme naša perspektívna blogistka) už dlhšie žije a pracuje, sústreďuje sa však na Slovensko. A súčasne prichádza s výzvou smerujúcou k Slovákom žijúcich v podstate v ktorejkoľvek časti sveta.
Dušan Mikolaj
Katarína Tomková
Niečo o mne
Vyrastala som v malebnom severoslovenskom mestečku Stará Ľubovňa, ktoré je dodnes môjmu srdcu veľmi blízke. Štúdium a pracovné príležitosti ma neskôr zaviedli do New Yorku, kde žijem už takmer desať rokov. Mojou snahou je propagovať Slovensko a našu kultúru v USA a vytvárať príležitosti na vzájomne prospešné vzťahy v oblasti cestovného ruchu, obchodu a kultúry. Vo svojich blogoch Vám budem prinášať správy a živote Slovákov žijúcich v zahraničí, kultúrnych podujatiach, programoch pre deti a pod.
Životné krédo
Rob v živote tak, aby si mal z toho radosť a pocit šťastia…
Kontakt
Katarina@back2roots.sk
Propagácia Slovenska v USA
Stredná Európa je medzi americkými turistami veľmi obľúbenou destináciou. Považujú ju za „nový“ starý svet s fascinujúcou minulosťou, oplývajúci architektonickými skvostami, nádhernou prírodou, so sympatickými a priateľskými ľuďmi.
Zakaždým ma zamrzí, keď mi niekto s nadšením opisuje nezabudnuteľné zážitky z dovolenky v strednej Európe a nakoniec dodá „Á... Bol som aj na Slovensku... vlak z Prahy do Viedne prechádzal aj cez územie Slovenska... máte krásnu prírodu.“ Pritom ani nevedia, o koľko nádhery, histórie a zážitkov prídu, keď našu krajinu obídu.
Začala som skúmať, čo je za touto ignoráciou Slovenska, a zistila som, že väčšina internetových stránok, ktoré ponúkajú cestovateľom služby a rady, plánujú ich výlety a odporúčajú miesta, ktoré by nemali obísť, akoby priam naschvál vynechávali Slovensko. Niekoľko tých, ktoré Slovensko spomínajú, neposkytuje žiadne iné informácie – napríklad: ako cestovať na Slovensko a po Slovensku, čo sa oplatí vidieť, akých akcií sa môžu turisti zúčastniť. A keďže si mnoho ľudí organizuje dovolenky práve prostredníctvom takýchto internetových stránok, niet sa čo čudovať, že naše krásne Slovensko takto obchádzajú.
Koho viniť? Turistov z nezáujmu o mladú európsku krajinu, tvorcov webových stránok z neznalosti geografie, či Slovensko zo zlej propagácie?
Nehľadajme vinníka, ale zviditeľníme sa tak, aby sme zmenili naše postavenie medzi stredoeurópskymi krajinami. Dôležitá bude intenzívna kampaň v anglickom jazyku, ktorá musí preniknúť na najdôležitejšie internetové stránky, ponúkajúce služby alebo rady turistom. Táto kampaň musí Slovensko predstaviť v jeho plnej kráse a dynamike, zanechať nielen vizuálny, ale aj emocionálny dojem.
V súčasnej dobe internetu a sociálnych sietí sa nádherne foto alebo videoprezentácie šíria medzi používateľmi rýchlosťou svetla. Do tejto kampane sa môžu takto zapojiť krajania po celom svete, s hrdosťou rozposlať svojim známym obrazy z domova a tak ich nabádať na návštevu našej krásnej krajiny.
Jednou skupinou turistov z USA sú potomkovia Slovákov, tretia alebo aj štvrtá generácia, ktorá sa chce vrátiť do krajiny ich predkov, na miesta, odkiaľ pochádzali, stretnúť sa so vzdialenými príbuznými, dozvedieť sa niečo o svojich koreňoch. Tieto výlety sú v poslednom čase veľmi populárne. Osobne som sa stretla so sprievodcami, ktorí pravidelne cestujú na Slovensko so skupinami takýchto ľudí a mohli by ich rátať už na tisíce. Myslím, že aj v nich by sme mali vidieť veľký potenciál a pomôcť organizovať a propagovať takéto cesty. Títo ľudia majú k Slovensku hlbší vzťah a sú to nielen potenciálni turisti, ale i obchodní partneri či investori.
Katarína Tomková
Počet zobrazení: 1398x